Xiamen Huakang Orthopaedic Co.,Ltd

OEM & ODM tillverkare med MDR CE, FDA

Årlig rundtur till Peking!

02-07-2024

Från 1:a till 5:e juni anordnade Xiamen Huakang Orthopedic Co., Ltd en femdagars årlig rundtur. Den här gången var vårt mål vår huvudstad Peking!

Hengdian Film and TV City, ett storskaligt omfattande turistområde som integrerar film- och TV-turism, semester, fritid och sightseeing, är rankad som en nationell naturskön plats på AAAAA-nivå.

Hela personalen på Xiamen Huakang lämnade Xiamen tidigt på morgonen den 1 juni och efter ankomsten till Peking såg vi en akrobatisk show. Efter showen gick vi för att smaka på specialiteter från Peking.

Nästa dag var den rikaste dagen på hela resan. Vi åkte iväg vid 3:00 på morgonen och gick till Himmelska fridens torg för att titta på den nationella flagghissningsceremonin. När flaggan sakta reste sig lever patriotismen i bästa fall. Vi besökte sedan ordförande Mao Memorial Hall.

På eftermiddagen besökte vi Palace Museum, Kinas största museum för antik kultur och konst och ett av de tre största palatsen i världen. I Palace Museum kom vi nära historien och förstod bättre den kinesiska nationens historia.

Efter att ha besökt Palace Museum begav vi oss till Temple of Heaven Park. Den mest ikoniska byggnaden i Temple of Heaven Park är Hall of Prayer for the Year of the Dragon. Enligt guidens inledning är Bönesalen för Drakens år en plats där forntida kejsare bad om välsignelser.

Tredje dagen besökte vi Sommarpalatset. Jämfört med det varma klimatet i centrala Peking verkade vårt besök i Sommarpalatset mycket bekvämare. Det är värt att vara den största befintliga kungliga trädgården i Kina. Sommarpalatset består huvudsakligen av två delar: Wanshoushan Mountain och Kunming Lake.

På eftermiddagen besökte vi Yuanming yuan. Yuanming yuan är en av de berömda kungliga trädgårdarna under Qingdynastin. Det är känt som"Trädgårdarnas trädgård"och är en av de största byggnaderna i Kina. Ändå förstördes den hänsynslöst i kriget. Nu har Yuanming-yuanen blivit en patriotisk utbildningsbas i Kina.

Tredje dagen gick vi för att bestiga muren. Kinesiska muren är en gammal kinesisk militär befästning. Det är ett av världens sju forntida underverk. Det finns ett känt talesätt i Kina som"En som misslyckas med att nå muren är ingen hjälte". När jag stod på toppen av muren, med utsikt över de stora bergen och floderna i fosterlandet, hoppade känslan av nationell stolthet ur mitt hjärta.

Vi besökte även andra attraktioner i Peking under den återstående tiden. Den här resan hjälpte oss att förstå mer om vårt fosterland och uppkomsten av vår kinesiska nation!

Class I MEDICAL DEVICEWalker Boot Braces

Få det senaste priset? Vi svarar så snart som möjligt (inom 12 timmar)